y

Cuma, Şubat 03, 2006

ASTSUBAYLIKTAN SUBAYLIĞA GEÇİŞ

Astsubaylıktan subaylığa geçiş yasası bildiğim kadarıyla en son 2003 yılında düzenlenmiş ve 6 yıl hizmet süresini doldurmuş olmak, dört yıllık universite bitirmiş olmak, sicil notunun ortalamasının 90 ve üzeri olması ve üstleri tarafından takdir edilen biri olmak gibi koşulları olduğunu biliyorum.. Şimdi yeni yasa çıktı diye bir haber ama gerisi yok.. Haber sanki her 4 yıllık universite bitiren astsubayın subay olabileceği hakkını tanıyormuş gibi ama ayrıntı yok.. Neden bu kadar kısa ve öz geçiliyor böyle önemli haberler de bir trafik kazası dakkalarca tekrar tekrar gösteriliyor.. Bu haber ajanslarını bir türlü anlamış değilim.. Haksız mıyım ama arkadaşlar??

Saygı ve Sevgi Dileklerimle..

<$Blog29nts:

Anonymous Adsız..

<$Blogbu habar dediğiniz gibi yaklaşık 4 senelik bir haber su anki uygulanışı subaylığı kazanan astsubay sözleşmeli subay adaylarıyla TEMEL ASKERLİK SAFHASINA KATILIYOR BU SAFHA SONUNDA DÖRT BUÇUK AYLIK (4.5) AYLIK SÖZLEŞMELİ SUBAY ADAYI TEĞMEN RÜTBESİ ALIRKEN 8 SENELİK ASTSUBAY EĞİTİM VERDİĞİ SÖZLEŞMELİ SUBAY ADAYINDAN 1 SENE SONRA TEĞMEN RÜTBESİ ALIYOR VE BİR ÖNCEKİ SENEYE NASB EDİLİRKEN ARADA GEÇEN SÜREDEKİ ÖZLÜK HAKLARINI ALAMIYOR SAĞOLSUN BU KANUNU YAPANLARIN ADALET ANLAYIŞI MÜKEMMEL

<$Blog11:06 ÖÖ, Mart 31, 2006 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$BlogEvet bu kanun eski ve kanunu yapan öyle yapmış ki ne askerlik anlayaısna uyuyor ne rütbe kıdem anlayısına esit sartlarda sözleşmeli subay adayı ve astsubaylıktan subaylığa geçen astsubayları beraber kursa alıyor bir sözleşmeli subay adayını teğmen nasbederken muvazzaf bir subay adayı astsubayı bundan bir sene sonra teğmen nasbediyor arada geçen sürede özlük hakkını almıyor evet bunu yapan sayın komutanın düşüncesi ve zekası deha sayılabilecek seviyede

<$Blog11:09 ÖÖ, Mart 31, 2006 <$Blog /dd> Blogger uSTa..

<$BlogGerçekten de doğru.. Ama işin garip tarafı da bunun bilinmesi ve düzeltilmemesi.. Daha detay konular herkesin okuyabileceği kadar açık konular olmadığı burada tartışılamaz ama herhalde umuyorum bu da düzelir..

<$Blog8:27 ÖÖ, Nisan 05, 2006 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$BlogBİRDE ŞU KONU VAR.YILLARCA ASKERİ OKUL OKUYUP SONRA YILLARCA ASTSUBAYLIK YAPIP SUBAYLIK SINAVINA GİREN YÜZLERCE KİŞİ ARASINDA BARAJI GEÇEN İNSANLAR MÜLAKATA TABİ TUTULUP KONTENJANA GİREMEDİ ADI ALTINDA ELENİYOR.DİĞER TARAFTAN SAYILARI KAT KAT FAZLA SÖZLEŞMELİ SUBAY ALINIYOR.BUDA ASTSUBAYLARA TSK NIN VERDİĞİ DEGERİ ORTAYA ÇIKARIYOR.MÜLAKAT YAPMANIN MANASI NEDİR? O ZAMAN O İNSANLARIN ASTSUBAYLIĞADA LAYIK OLMAMASI GEREKİR.

<$Blog7:38 ÖÖ, Ağustos 03, 2006 <$Blog /dd> Blogger uSTa..

<$BlogEvet katılıyorum bu haksızlık.. Ama herkesin bildiği gibi TSK lerin de de çok yanlışlılar var.. Ama eski topraklar gidince bence bu durum biraz daha düzelir..

<$Blog10:50 ÖÖ, Ocak 08, 2007 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$Bloggercekten cok dogru
ben subaylıgı dusunuyorum ama askeri liseye gıtmedıgım ıcın zor onunda astsubaylıktan gecmeyı dusunuyorum ama bununla ilgili hıc haber bende duymadım verdıgın ıcın bılgıler ıcın sao

<$Blog6:58 ÖÖ, Ekim 17, 2007 <$Blog /dd> Blogger RAMBO..

<$Blogastsubaylıktan subaylığa geçiş şartları nelerdir

<$Blog3:56 ÖS, Ekim 20, 2007 <$Blog /dd> Blogger RAMBO..

<$BlogARKADAŞLAR ASTSUBAYLIKMI DAHA İYİ
YOKSA SUBAYLIKMI

<$Blog4:01 ÖS, Ekim 20, 2007 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$Blogarkadaşlar ben astsubay öğrencisiyim.gözlemlerimde bu ülkenin dononmasına yıllarca hizmet etmiş bir astsubayın asteğmenlerin altında olması şahsım adına üzüntü verici buluyorum buna istinaden astsubayların subaylığa geçişinde yeni düzenlemelerin olmasını bekliyorum

<$Blog3:34 ÖÖ, Mayıs 10, 2008 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$Blogsevgili isismsiz astsubay ögrenci kardeşim astegmenlere werdigi egitimi sana 8 senede verdimi astegmenin aldıdı egitimi sen nerde aldın hem ahdemeik hem de spor alanında. astsubaylar astegemnin aldıgı egitiminin yarısını bile alamıyor madem subay olmak istiyordun daha cok çalısaydın da subay olsaydın astsubay olup şikayetci olma...

<$Blog3:26 ÖÖ, Temmuz 18, 2008 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$Bloghaklısın kardesim sana katılıyorum......hem astsubay hizmet veriyorda astegmenler armut mu topluyor ne sporda ne de bilgide astegmenle yarısa bile giremez astsubaylar. daha cok calıs subay ol kardesım ya da astsubaylıktan şikayet etme subay olamadıgın ıcınde astegmenlere leke surme

<$Blog3:32 ÖÖ, Temmuz 18, 2008 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$Blogarkadaşlar astsubaylar spordan anlamıyor,eğitim almıyolar demişler.Bence bu çok yanlış 2 sene astsubay okulunda adamın pestilini çıkarıyolar daha siz asteğmenle kıyaslıyonuz alt tarafı 6-7 ay eğitim alıyolar asteğmenler.Bunca yıl askerlik yapmış insanlara saygı gösterin

<$Blog4:38 ÖÖ, Ağustos 04, 2008 <$Blog /dd> Blogger uSTa..

<$BlogArkadaşlar lütfen biraz gerçekçi olalım.. Bir asteğmenle bir ASTSUBAY ı nasıl kıyaslarsınız.. Onu bırak bir de asteğmeni haklı ve daha eğitimli buluyorsunuz.. Asteğmen ne görmüş ki ASTSUBAY ile kıyaslanabilsin.. Ancak el belde gezmeyi bilirler.. Başka birşey bilmezler.. Unutmayın ki bir fabrikayı müdür yönetir ama işçiler ürettiği ürün ile olsun yaptığı hizmet ile olsun fabrikayı ayakta tutarlar.. TSK nin işçileri ASTSUBAYLARdır.. TSK ni ASTSUBAYlar ayakta tutarlar..

<$Blog9:32 ÖÖ, Eylül 03, 2008 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$Blogarkadaşlar ben askerliğimi 319. dönem Mknz. P. Tk.K. Atğm. olarak 2.Zırhlı Tugayda yaptım size açık yüreklilikle şu kadarını söyleyebilim inanın bu işi öğrenmeye çalışan askerliğe birazcık merakı olan bir asteğmen 3aylık temel eğitimi sırasında ve sonrasında okuduğu askeri yayınlar ve genel kültür seviyesi kapasitesi vs. ile bırakın astsubayları bir çok subay(!)ı bile geride rahatlıkla geride bırakır.kendimden örnek verirsem daha iyi anlarsınız özellikle astsb. arkadaşlar size en ufak örneği sunuyorum::sizin beğenmediğiniz asteğmenlerden olan ben kıt'a görevimin 1. ayında bölüğü tabur içtima alanından bölük garajına götürürken ve takım esas duruşta dururken verdiğim komut şuydu;bölük,sağa..dön,istikamet bölük garajı,uygun adım..marş!bakıyorum bölük hareket etmek yerine yüzüme bakıyo(askerlerin bu davranışı yanlış komut girmek demektir,bilgisayardaki geçersiz komut hatası uyarısının aynısıdır!!)ben bölüğe emre itaatsizliğin nedenini sertçe sorarken sizin asteğmenlerden üstte gördüğünüz tam 10(on!)yıllık bir astsubay bana alaycı bir tonla şunu söylüyor:asteğmenim ,bölüğe tüfek astırmadınız gitmemeleri normal esas duruştalar(aynı anda yüzünde bir sırıtma!)..bir 10 saniye durdum,kültürlü bigili, sizin beğenmediğiniz bir asteğmen olarak o astsubayı tüm tabur önünde bozmak itibarını zedelemek istemedim ama üst astının eksikliğini her zaman görmeli anlatmalı ve öğretmelidir!devlet bizi bunun için subay yaptı maaş verdi değil mi!astsubayım diye girdim söze,tim,manga,kısım,takım,bölük,tabur,tugay..herhangi büyüklükte bir askeri kuruluş esas duruşta uygun adım yürüyüş komutu aldığı zaman tüfeği yerden 5cm,bir kapalı el mesafesi keser uygun adım yürüyüşüne başlar içinden sayar ve 31adımdan sonra çarpraz tutuşa geçer ve yürüyüşüne devam eder..sanırım yanaşık düzen konusunda eksikliğiniz var KKT-164-15(A)yı okuyun ve eksikliğinizi giderin dedim..(yanaşık düzen talimnamesinin kodudur astsubay arkadaşlar bilmeyebilir!!)..astsubay kalakaldı sesini çıkaramadı sadece kızardı..bölük! dedim..kim size yanaşık düzen eğitimi verdi ve bunu öğretmedi..bölükten kalkan eller ve verilen tekmil sonrası hepsinin adresi ne yazık ve tuhaf ki aynıydı..uzman çavuşlar ve astsubaylardan aldık eğitimi komutanım....ne garip değil mi?sizin beğenmediğiniz bu çok basit ve askerliğin temeli olan yanaşık düzen konusunu sizin küçük görerek beğenmediğiniz ,rütbece altta olmaktan utanç ve sinir duyduğunuz 4 aylık bir Atğm. biliyor ama devletin 10yıllık kıta geçmişi 2yıllık askeri okul geçmişi olan bir astsubayı ve yine devletin 10/15yıllık uzman çavuşları bilmiyor!!!!sadece en basit örneği veriyorum size.isterseniz beğenmediğiniz Atğm.lik görevini gururla yapan benim anlatcak daha çok askerlik anım var ve paylaşmaya hazırım..umarım astsubay olmak isteyen arkadaşlar beni yanlış anlamaz ve sadece gerçekleri yazdığım için kızmazlar.arkadaşlar evet Asteğmenliği sevmeyen bu rütbenin havasına girip gıcık olunası kişiliklere bürünen veya bu rütbenin rahatlığı ile hiçbirşey öğrenmeyip maaşımı alıp yatayım 12ay sonunda evime gideyim diyen tipler var evet ama bu işten zevk alan astsubay ve subaylara askerliğin bazı noktalarını öğreten(!!)benim gibi,benden daha da iyi bir çok asteğmende var bunu unutmayın.4yıllık fakülte mezunu olan öss leri kazanan ömrü hayatını okumaya veren akıllı kültürlü bu gençleri yabana atıp lütfen saçmalamayın.

<$Blog7:42 ÖÖ, Aralık 22, 2008 <$Blog /dd> Blogger uSTa..

<$BlogGüzel asteğmen arkadaşım.. Umarım bu mesajının cevabını buradan okursun.. Bana yanaşık düzen anlatma yada başkasına da.. Ayrıca burada birlik adı talimname adı vs. vermen zaten yeterince askeri bilgin olmadığının daha doğrusu askerliğin içine işlememiş olduğunun b ir göstergesidir.. Herşey yanaşık düzen değildir.. Sen bu okullarda okumadan bu sıralardan geçmeden bunca yıl görev yapmadan bu işin zorluğunu görmeden böyle konuşman hiç de iyi değil.. Anlamadığın konu şu ki askere anlattığın şekilde birşeyi 3 ayda öğretirsen manganın açılma düzenine adamın askerliğin ortasına geldiğinde varırsın ki bu da hiç işimize gelmez.. Herşey yazıldığı gibi yürümez.. Bunları anlamanı beklemiyorum.. İki kelime birşey öğrenip yazman çok ayıp.. Senin o okuduğun talimnameyi ben çokkez okudum.. Senin bilmediğin daha o kadar çok şey var ki şimdi burada anlatmak istemiyorum.. Çünkü kabahat senin değil.. Seni yetiştirenlerin.. Birazcık iyi yetişseydin bunları anlayabilirdin.. Bu senin anlattıkların herşey bir kenera bir gün otur oku öğrenirsin.. Bizim bahsettiğimiz konular ise bizim ömrümüz.. Özlük haklarımız.. Konuyu farklı yere çekip bana sana askerlik anlatmama sebep olmaz lütfen..

<$Blog2:44 ÖS, Ocak 09, 2009 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$Blogastğm saidin annesi içtima alanlarında astsubaylarla yanaşık düzen yaparken görünmüş diyollaar

<$Blog2:05 ÖS, Nisan 14, 2009 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$Blogastgm said gir bakalım astsb lık sınavına kapının önünden geçebiliyonmu

<$Blog2:08 ÖS, Nisan 14, 2009 <$Blog /dd> Blogger uSTa..

<$BlogLütfen bu şekilde değil de düzgün bir şekilde söylemek gerekir.. Evet birşeyleri bilmediği doğru ama bunu bu şekilde anlatmak yanlıuş.. 12 ay da gördüğünü herşey sandığı için bu şekilde yazıyor.. Herşeyn görndüğü gibi olmadığını elbet anlayacaktır..

<$Blog10:36 ÖÖ, Nisan 15, 2009 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$Blogsen kim olasınki atğüm.askerlik hakkında yorum yapasım bire gafil.kendini genaralmi sanırsın zavallı.iyi,ki benim birlikte değildin sana iyi öğretirdim ukalalığı.zekatin

<$Blog1:05 ÖS, Mayıs 22, 2009 <$Blog /dd> Blogger Unknown..

<$BlogAffedersin de de sen kendini ne sanıyorsun ya altıüstü götü boklu asteğmen.. Senn bizim için er den bir farkın yok ki.. Sen kimsin ki devletine bunca yıl emek vermiş kişilere laf atıyon ukala pislik..

<$Blog11:31 ÖÖ, Ekim 05, 2009 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$Blogarkadaşlar astsubaylar kadar kafanıza taş düşsün geri zekalı bir asteğmen ile bir astsubayı aynı görmek yapılacak en büyük hata sayın asteğmenler bizden öğrendiğinizi bize satmayın o piyade el kitabını yazan bile astsubay ne konuşuyosun bilmeden ilk katılışınızda ağlayıp kızlar gibi salağa yatıp maaş alıp astsubaylara abi deyip gidiyosunuz şimdi de artistik yapıyosunuz erkeksen askerken sen o içtimada astsubaya öle söylemişsen oastsubay da sana gömmemişse onun eksikliği odur. saygılar

<$Blog2:07 ÖS, Kasım 28, 2009 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$Blogya valla sinirimi alamadım götü boklu asttümene bak ya ulan bunları kıtada ezmiyoz ondan oluyor subaylar gibi it köpek muamelesi yapıcan bunlara onu istiyorlar salak herif kkt bilmem kaçmış mal ya ulan sana askerlik kanunu okutmamışlar ona yanıyorum erden farkın yok er sorumluluk alır sen alamazsın gizli emir okuyamazsın iki asker veremezler sana daha neyin kıyasını yapıyosun ya akıllı olanlar doğuda tim komutanı çarpışıyo mallarıda veriyorlar bize işte araç sağa solakoşturalım posta gibi bunları hiç söylemiyosun KKT'miş bırak onuda bunları anlat kaç kere astsubaydan subaydan fırça yedin anlat ta bilelim insan ol insan salak bi asteğmen ONURLU ASTSUBAYLARI uyaramaz eğitemez buna cesareti yetmez hele askerin önünde göt ister palavra atma efendi ol

<$Blog2:16 ÖS, Kasım 28, 2009 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$BlogArkadaşlar ben fakülte okuyorum inşallah mezun olana kadar askerlik süresini ya da Asteğmenlik sınıfını kaldırmazlar. Neden biliyormusunuz?
Çünkü Askerlik zor zanaat, Biz şimdi dışarda alışıyoruz rahata, askerlik sıkı geliyor. lafta küçük gördükleri Uzmanlara ve Astsubaylara "Komutanım" çekmek zor geliyor. Ben fakülte okuyorsam sende 24 saat nöbet tutuyosun.
ben 12 ay subay sınıfında yapıyorum sen bana 50 yaşında komutanım diyorsun (yasaya göre demek zorundasınız diye biliyorum ama yanılıyor olabilirim) aslında fakülte mezunlarını uzmanlıkları alanında sivil memur statüsünde TSK'nın ihtiyacı olduğu alanlarda kullanılmaları iş kalitesi açısından daha iyi olur diye düşünüyorum. Askerlik makamının gönlümüzdeki yeri çok kutsal ama Askerliğinde kendi içinde bir kültürü var. Dışardan gelip Komutan olmak kimin hoşuna gitmezki arkadaşlar? Sizler Subay sınıfına geçebilmek için çabalarken biz direk Subay sınıfında başlıyoruz.Hakkını aldığımız eğitim çerçevesinde vermeye çalışıyoruz o da ayrı.
Mesela ben Eğitimini alıp "Jandarma Özel Harekat"a geçmeyi çok isterim ama herşeyi zaman gösterecek. Gönlünüzden Subaylık sınıfına geçmek geliyorsa İnşalah geçersiniz. sizler sayesinde akşamları rahat uyuyorum, hepinize ayrı ayrı eşekkür ederim..

<$Blog1:03 ÖS, Ocak 18, 2010 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$BlogArkadaşım Cahilmisin bilmiyorum:) Astsubay zaten Subay Sınıfıdır... Sen Subay sınıfında başlamıyorsun uzun dönem Asteğmen olarak görev yapıyorsun son 1 ayında teğmen olarak nabsediliyorsun, konuşurken azıcık bilerek yazın:)

<$Blog8:17 ÖS, Mart 25, 2010 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$Blogcahil misin diyen gerizekalı arkadaşım sende bi astsubaysın galiba adı üstünde ast senin asteğmen dediğin adam yedek subay statüsündedir tsk de asteğmen diye bir gruplama yoktur yani subay-asteğmen-astsubay-uzman diye bir gruplama yoktur dogrusu subay(yedek subay)-astsubay-uzman erbaş şeklinde gider

<$Blog10:22 ÖÖ, Nisan 01, 2010 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$Blogbeyler bi astteğmenle bi astsubay öğreciyi bir tutamazsınız.astsubay öğrenici askeri okulu okuyor 2 sene boyunca. astteğmöen ünide kızlarla gezerken senin astsubay dediğin adam dışarı çıkamıyor. eğğitim yapıyor. sonra senin astteğmen dediğin , sadece 2 yıl fazla üni okumuş olan adam askerliği bilmeyen adam gelip nn üstün oluyor. saçamalığın daniskası bu. bnm bildiğim astsubay hukuk okumuş komutanımda var. atubaylık bait bi melek değil ve ASKERİ OKUL OKUMAK HER KİŞİNİN YAPABİLECEĞİ Bİ İŞ DEĞİL........

<$Blog3:46 ÖS, Haziran 30, 2011 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$BlogBEYLER O GÖTÜ BOKLU ASTTEĞMENE SÖYLEYİN BİZ BORDO BEREYİ TAKARKEN SEN HANGİ ASKERLİĞİNLE ÖVÜNÜYON LAN.......GİT BORDOYA BAK BAKALIM KADAROSUNA NE KADAR ASTEK VAR HİÇ YOK YADA NE KADAR SUBAY VAR EN ÇOK ASTSUBAY VAR MADEM ASKERLİĞİ CM HESABIYLA BİLGİYLE YAPIYON GİT Bİ DAĞA ÇIK ÇATIŞ BAKALIM GÇRELİM ERKEKLİĞİNİ KOMUTANLIĞINI

<$Blog3:52 ÖS, Haziran 30, 2011 <$Blog /dd> Anonymous Kubilay Öztürk..

<$BlogBuraya yorum yazan astsubay arkadaşlar asteğmenin ASTı olduklarını, asteğmene SELAM vermek zorunda olduklarını, astsubay rütbelerini kollarında taşırken asteğmenin rütbesini OMZUNDA taşıdığını unutmuş görünüyorlar. Askerliğin temeli disiplindir. Astsubay, isterse 20 yıllık başçavuş olsun, bir asteğmenin ya da Harbiye'den yeni mezunun bir teğmenin emrindeyse ona EMRET KOMUTANIM! diye tekmil vermek zorundadır. Bunlar askerliğin temelleridir. Bu temelleri hazmedemiyorsanız, üstünüzden o üniformayı çıkaracaksınız.

<$Blog2:04 ÖS, Eylül 01, 2011 <$Blog /dd> Anonymous Adsız..

<$Blogşaka mısın sen ya 20 yıllık bir astsubay siksen o tegmene slm vermez. sen askerligin kuralının sadece kitap oldugunumu sanıyorsun. bizim burdaki başçavuşa nerdeyse yüzbaşı slm veriyor. adam bordo bereden gelmiş komandoı yapmış o broveleri o yüzbaşıya yedirir. bak sen tegmen diyorsun ben yüzbaşı diyorum. bilgin olsun daha kaç aylık asttgm bilmiytorum ama askerlik sandıgın gibi degil koç.

<$Blog8:44 ÖÖ, Nisan 01, 2012 <$Blog /dd>

<$BlogYorum Gönder

<$Blog
Ad:
Konum: Her Yer Bu Vatan Toprağıdır, Türkiye

Ben 23 Yaşında fakat aklı başında biriyim.. Yüksek Okul mezunuyum.. Ancak çalıştığım için açık öğretimden 4 yılık bitirip yüksek lisans yapacağım.. Eğlenmeyi çok severim.. Fakat iş zamanı iş eğlence zamanı eğlence.. Artı Türkiye için bir şeyler yapmaya çalışıyorum.. Extra faaliyetlerimi arada zamanı geldiğinde blogumda yayınlayacağımda.. Bana ayrıca ulaşmak isteyenler mail adresini yayınlıyorum ulaşabilirler.. Mail sadece bu iş için açılmıştır.. İsmim vs. Gizlidir:) Kusura bakmazsınız artık.. Bu ülkede bazı şeyler adamı ipe kadar götürür.. Saygı ve Sevgi Dileklerimle..

Önceki Yazılanlar
Hizmet tarihinden itibaren ki ziyaretçi sayımız php hit counter olmuştur..